logo

Red dit unieke analoge fotolab in nood

Bad Karma for Good Karma

`The photos I took of him, and many other photos like them, have sucked the life from me. ́(Uit het bekroonde boek Room 103, p.55)

Deze verklaring door Nederlands fotograaf Jeroen Robert Kramer geeft in één oogopslag weer hoe hij zijn werk als oorlogsfotograaf ervoer. Vanuit een grote betrokkenheid met de gebeurtenissen in de wereld, registreerde Kramer vanaf 2000 conflictgebieden in Midden-Oosten en Afrika. Als een stille vertaler geeft hij vorm aan de gedeelde, doch intieme momenten uit de levens van onder andere Palestijnen, Irakezen, Syriërs, Libanezen, Kenyanen en Jemenieten. Daarin zijn uitbarstingen van oorlogsgeweld, maar ook taferelen van naar buiten kijken of in de schaduw zitten die een bepaalde mate van afwachting, of sluimerende angst laten doorschemeren.

 

In samenwerking met Huis Marseille museum voor fotografie.

logo

Jeroen Kramer liep door zijn werk een oorlogstrauma op en koos in de afgelopen jaren voor een nieuw leven. Hij stelt zijn gehele oorlog oeuvre – onder andere gemaakt in opdracht van New York Times en Vanity Fair - nu ter beschikking aan een goed doel.

De opbrengst komt ten goede aan de instandhouding van AAP-Lab (Amsterdam Analogue Printing), dat met zijn fotografische productieproces zo belangrijk is voor het afdrukken van Kramers foto's.

 

peterJeroen stelt zijn werk kosteloos ter beschikking aan Peter Svenson. Tegen de bijzonder lage prijs van €36,30 kunt u een print van museumkwaliteit kopen; u betaalt alleen voor de productiekosten. Met deze actie ‘crowdfunding nieuwe stijl’ koopt u een bijzondere editie (met stempel van authenticiteit) en steunt u tegelijkertijd het voortbestaan van Svensons fotolaboratorium.

 

De maat van de prints is naar schatting, er kunnen kleine afwijkingen zijn, de prints zijn Lambda prints op hoog kwaliteit Kodak archief papier.

 

 

 

 

[deze website maakt gebruik van cookies]